نخود سرشار از مواد معدنی مفید است و از همین رو مصرف آن هم به صورت خوراکی و هم ماسک به افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با خواص نخود برای رشد مو و افزایش استحکام موها آشنا شوید.

خواص نخود برای رشد مو

نخود سرشار از منیزیم، کلسیم، اسید فولیک، روی، آهن، فسفر، پتاسیم و ویتامین B6، ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان است و از همین رو فواید زیادی برای افزایش رشد مو دارد. مصرف نخود موجب تحریک فولیکول‌های مو می‌شود و از همین رو به رشد و تقویت موها کمک می‌کند.

این ماده غذایی با تامین بخش زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، موجب تقویت رشد موها می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. پروتئین‌های موجود در نخود برای حفظ سلامت موها ضروری هستند. این ماده غذایی مقدار آهن و ویتامین C زیادی دارد و از همین رو به درمان کم خونی و جلوگیری از کم خونی کمک می‌کند.

معرفی مهم‌ترین خواص نخود برای رشد مو

استفاده از ماسک نخود موجب تقویت فولیکول‌های مو، افزایش جریان خونرسانی به کف سر و تحریک رشد مو می‌شود. نخود فواید زیادی برای سلامت موها دارد و امروزه از عصاره آن در انواع شامپوها و تقویت‌کننده‌های مو نیز استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین فواید نخود برای رشد مو اشاره شده است:

  • آبرسانی به پوست سر و جلوگیری از خشکی موها
  • تقویت فولیکول‌های مو
  • ترمیم ساقه مو
  • افزایش ضخامت و استحکام موها
  • افزایش سرعت رشد موها
  • افزایش جریان خون در کف سر
  • جلوگیری از ریزش مو
  • روش تقویت موی سر با نخود

بیشتر بخوانید: ۷ روغن طبیعی برای رشد سریع مو!

روش استفاده از نخود برای رشد موها

برای تقویت موی سر و همچنین افزایش رشد موها می‌توانید از نخود و آب آن در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. برای این کار می‌توانید نخود را بپزید و همراه با آب میل کنید یا آن را بپزید و در کنار غذاهای مختلف میل کنید.

اضافه کردن نخود به انواع خوراک نیز یک راهکار ساده برای مصرف این ماده غذایی مفید است. اما راهکار بعدی برای تقویت موها استفاده از ماسک نخود است. ماسک نخود برای ریزش مو مفید است و موجب پرپشت شدن موها می‌شود.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   خواص فوق‌العاده سیر در دوران بارداری

برای اثربخشی بیشتر بهتر است در هفته ۱ تا ۲ بار از انواع ماسک نخود استفاده کنید. در ادامه به چند روش استفاده از نخود برای درمان ریزش مو و افزایش رشد موها اشاره شده است.

۱- ماسک نخود با تخم مرغ

برای تهیه این ماسک باید ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود را با یک عدد زرده تخم مرغ ترکیب کنید. در ادامه مقداری روغن زیتون و کمی گلاب به آن اضافه کنید. حالا مواد را به خوبی هم بزنید و از این ماسک برای تقویت ریشه مو استفاده کنید.

ماسک را روی کف سر قرار دهید. موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و حدود ۲ ساعت صبر کنید. در ادامه موها را به آرامی آبکشی کنید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید هفته‌ای یک بار از این ترکیب استفاده کنید.

روش استفاده از نخود برای رشد موها

۲- ماسک نخود و حنا برای مو

برای تهیه این ماسک باید دانه‌های نخود را بپزید و بعد آب نخود را جدا کنید. حالا مقداری حنا را به آب نخود اضافه کنید تا حالت خمیری شود. بهتر است این خمیر را به صورت کاملا شل آماده کنید. سپس این خمیر را روی کف سر بمالید و ماساژ دهید. حدود ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید و بعد کف سرتان را با آب فراوان بشویید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   روش های تشخیص اگزمای واریس و نحوه تشخیص و درمان آن

۳- ماسک نخود و سدر

برای تهیه این ماسک باید نخود خام را در آسیاب پودر کنید. مقداری بابونه در قوری بریزید و همراه با آب جوش دم کنید. زمانی که بابونه دم کشید آب آن را صاف کنید.

صبر کنید تا آب بابونه خنک شود و سپس آن را با پودر نخود و ۱ قاشق غذاخوری سدر ترکیب کنید. در ادامه کف سر و موها را به این ترکیب آغشته کنید و بعد سرتان را با کلاه بپوشانید. حدود ۱ ساعت صبر کنید و در ادامه موها را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: خواص آب برنج برای رشد موی سر

۴- ماسک آب نخود

آب نخود پخته برای مو مفید است و به جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو کمک می‌کند. برای این کار باید آب نخود پخته را روی کف سر بریزید و پوست سر را ماساژ دهید و بعد از یک ساعت موها را بشویید. برای تقویت موها می‌توانید از آب نخود خام نیز استفاده کنید.

در این روش باید نخود را برای ۲۴ ساعت در آب بخیسانید و سپس از این آب برای تقویت موها استفاده کنید. برای این کار بهتر است آب نخود را با کمی عسل ترکیب کنید و روی پوست سر ماساژ دهید. حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد موها را بشویید.

۵- ماسک نخود و قهوه

در این روش باید نخود را برای چند ساعت بخیسانید و سپس در غذاساز بریزید و پوره کنید. در ادامه ۱ قاشق پودر قهوه و یک عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید. حالا این خمیر چسبنده را برای یک ساعت روی کف سر قرار دهید و در ادامه موها را با آب ولرم یا سرد بشویید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ۲۰ مدل خط چشم رنگی خلاقانه؛ ظاهری جسورانه و جذاب خلق کنید

۶- ماسک تقویت مو با نخود و عسل

برای درست کردن این ماسک باید نخود را به مدت ۵ تا ۶ ساعت در آب بخیسانید. در ادامه آن را در غذاساز بریزید و پوره کنید. ۱ قاشق عسل به پوره نخود اضافه کنید و این ماسک را برای حدود ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت روی کف سر قرار دهید. این ماسک به تقویت فولیکول‌های مو و افزایش رشد مو کمک می‌کند. در ادامه موها را با آب فراوان بشویید.

در این مقاله به مهم‌ترین فواید نخود پخته برای رشد مو اشاره شد. شما می‌توانید با استفاده از آب نخود، آرد نخود و همچنین پوره نخود فولیکول‌های مو را تقویت کنید و ظاهری زیبا، درخشان و سالم به موها ببخشید.

اگر تجربه استفاده از نخود برای رشد موها را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *