زیتون‌های سیاه یکی از چاشنی‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. با اینکه طعم زیتون سیاه با زیتون سبز تفاوتی ندارد، با این حال برخی این نوع زیتون را برای مصرف انتخاب می‌کنند. در این مقاله از مجله اکالا نحوه تشخیص زیتون سیاه اصل از تقلبی را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نحوه تشخیص زیتون سیاه اصل از تقلبی

چگونه زیتون سیاه اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

زیتون سیاه در واقع همان زیتون سبز رسیده است که تغییر رنگ داده است، اما افراد سودجویی ممکن است با رنگ کردن زیتون سبز، آن را به جای زیتون سیاه بفروشند. برای تشخیص زیتون سیاه واقعی از تقلبی ۳ راه تشخیص وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

۱- بافت زیتون سیاه

یکی از راه‌های تشخیص زیتون سیاه اصل از تقلبی بافت آن است. زیتون اصل بافتی نرم و کمی چروک دارد. در مقابل زیتون سیاه تقلبی بافت صاف و براق دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش موثر برای نگهداری شور خانگی

۲- طعم زیتون سیاه

یکی دیگر از راه‌های تشخیص زیتون سیاه اصل از تقلبی طعم آن است. طعم زیتون سیاه اصل قوی و پیچیده است. در مقابل طعم زیتون سیاه تقلبی شور است و هیچ طعم دیگری جز شوری نمی‌دهد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ۱۰ مورد از بهترین نخ دندان‌های موجود در بازار؛ ایرانی و خارجی

۳- بوی زیتون سیاه

یکی از راه‌های تشخیص زیتون سیاه اصل از تقلبی بوی آن است. زیتون اصل بوی طبیعی از زیتون می‌دهد. در مقابل بوی زیتون سیاه تقلبی چیزی شبیه اسانس است.

انواع زیتون سیاه را بشناسید

زیتون سیاه اصل دو خاستگاه اصلی دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

نحوه تشخیص زیتون سیاه اصل از تقلبی

۱- زیتون کالاماتا

کشور یونان زیتون کالاماتا را پرورش می‌دهد که رنگ آن قهوه‌ای بنفش است و طعم ملایمی دارد.

۲- زیتون گائتاها

کشور ایتالیا یکی از محبوب‌ترین زیتون‌ها را به نام گائتاها تولید می‌کند. این نوع زیتون معمولا با زیتون کالاماتا اشتباه گرفته می‌شود ولی با کمی دقت می‌توان متوجه شد که زیتون گائتاها طعم ملایم‌تری دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل خرید زیتون

عوارض مصرف زیتون سیاه تقلبی

مصرف زیتون سیاه تقلبی سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد، زیرا در زیتون‌های تقلبی رنگ‌های مصنوعی و شیمیایی استفاده شده است. زیتون‌هایی که به نام زیتون خارجی به فروش می‌رسد تقلبی است زیرا این نوع زیتون به دلیل هزینه بالای واردات، وارد کشور نمی‌شوند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه روت افغانی؛ نانی جذاب و نرم

مورد دیگری که برای زیتون‌های تقلبی وجود دارد استفاده از زیتون‌های نرسیده است، این زیتون‌ها به دلیل تمام نشدن دوره رسیده شدن، موجب تحریک دستگاه گوارش و التهاب و خونریزی معده و روده می‌شوند.

 

در این مقاله از مجله اکالا، نحوه تشخیص زیتون سیاه اصل از تقلبی را معرفی کردیم. پیشنهاد می‌شود برای تهیه این زیتون حتما به موارد گفته شده دقت کنید تا از سلامت خود و خانواده‌تان محافظت کنید.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *