همه می خواهند ما پولدار شویم باورتان نمی‌شود؟ بهتر است سری به فضا‌های مجازی پرطرفدار بزنید و بعد از گشت و گذار در بازار داغ آرزو فروشی ببینید چطور شکارچیان، جوان‌های در حسرت یک شبه پولدار شدن را از صبح تا شب به روش‌های مختلف فریب می‌دهند و از این طریق به ثروت می‌رسند.

روش همگی هم در شکار مشتری هایشان یکی است. استفاده از صحبت‌های انگیزشی و مثبت اندیشی بعنوان طعمه قلاب ماهیگیری شان. البته الحق و الانصاف باید گفت تلاش شبانه روزی‌شان در تولید محتوای میخکوب کننده قابل تحسین است، اما نکته قابل توجه این جاست، کسی که به ارزوی پولدارشدنش می‌رسد خود همین فروشندگان پکیج‌های کذایی ثروت افرینی هستند نه خریداران دلباخته پول یک شبه!

چطور این پکیج‌ها را می‌فروشند؟
برای این که ببینیم این پکیج‌های معجزه گر ثروت افرینی چه در چنته دارند و شیوه فروش ان‌ها به ارزومند پول و ثروت چگونه است با چند نفر از این اینفلوئنسر‌ها ارتباط برقرار کردیم. مرحله نخست درج شماره تماس بود و انتظار برای برقراری تماس کارشناس مربوطه و انجام مشاوره رایگان! سوالات محوری مشاور حول رضایت یا عدم رضایت از وضعیت موجود، انگیزه برای تغییر شرایط و ترسیم دنیایی زیبا با پول بود. آدم را یاد شیرین زبانی‌های گربه نره و روباه مکار در داستان پینیکیو و درخت پولش می‌انداخت!

مرحله بعد پیشنهاد گوش دادن سه قسمت از فایل‌های اموزشی پکیج و در صورت رضایت خرید پکیج! شنیدن قسمت اول جذابیت زیادی داشت شاید، چون صحبت‌ها با چنان هیجانی بیان می‌شد که احساس می‌شود هر کسی در زندگی نیاز به یکبار شنیدن چنین حرف‌هایی دارد. این پکیج طبق معرفی مربی دوره باید شامل آموزش بخش‌های مختلفی اعم از مسیر و راه ثروت، ساختن ذهن ثروت ساز، چطور استایلی ثروت ساز داشته باشیم؟ قوانین ثروت سازی چه هستند؟ و مهارت‌های ثروت سازی کدامند؟ پس از اعلام نظر مثبت برای خرید پکیج ثروت افرینی وقتی فایل‌های صوتی را گوش دادیم متوجه شدیم تمام مباحث بخش نخست با تغییر نحوه گفتار تکرار می‌شود و در انتها یک پاراگراف به بیانات هیجانی مربی اضافه می‌شود و این روند تکرار و تکرار در مراحل بعدی ادامه دارد. فایل‌های صوتی مجموعه‌ای جمع اوری شده از چند کتاب انگیزشی بود و در هیچ کدام راهکار و شیوه‌ای که حاصلش کسب درآمد بیشتر باشد وجود نداشت! پیشنهاد مربی برای دریافت و خرید پکیج شماره بعد و تکمیل آموخته‌ها و کسب نتیجه بیشتر ادمی را سر دوراهی ادامه دادن یا ندادن قرار می‌دهد! اینجاست که اگر کمی باهوش باشی متوجه می‌شوی چه کلاهی سرت رفته است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   انتخاب همسر بدون توجه به جایگاه اقتصادی و اجتماعی

البته در این میان افراد زیادی هم هستند که علیرغم تمایل به خرید این پکیج‌ها که اغلب قیمتی بین ۲ تا ۵ میلیون تومان دارند به خاطر در اختیار نداشتن پول کافی انصراف خود را اعلام می‌کنند، اما ان‌ها که طعمه خود را به دام انداخته اند با ترفندهایی، چون فروش اقساطی وپرداخت وجه از اولین درامد میلیونی فرد او را وسوسه به تکمیل مراحل خرید می‌کنند.

حواستان باشد
گروه دیگری از این افراد با تهیه ویدئو‌های ناقص و مبهم از برخی سایت‌های کاریابی وعده درآمد ۴۰ تا ۵۰ میلیونی از این سایت‌ها می‌دهند، اما اعلام نام این سایت‌ها را منوط به پرداخت مبالغ قابل توجه توسط متقاضیان می‌کنند تازه بعد از واریز وجه است که افراد می‌شوند کافی بود با عنوان سایت‌های کاریابی یا استخدامی در گوگل دنبال این سایت‌ها می‌گشتند تا پیدایشان کنند نکته غم انگیزتر این است که پول دراوردن از این سایت‌ها هم اگر تخصص و هنری نداشته باشید محال است پس حواستان باشد!

افزایش آگاهی و اطلاعات:   آقای داماد برای ازدواج نباید حتما میلیونر بود!

همه دنبال سرابیم
علی جوان ۳۲ ساله‌ای است که می‌گوید این جا همه دنبال سرابیم، اما نمی‌دانم این انگیزه پولدار شدن آن هم یک شبه چیست که با وجود تجربه‌های تلخ باور این پیج‌ها باز هم امیدواریم از طریق آموزش‌های ان‌ها به پول زیاد برسیم: «از ۲۴ سالگی صد‌ها پکیج ثروت افرینی را از پیج‌های مختلف خریداری کردم که اگر پول همه این پکیج‌ها را به یک سرمایه اولیه برای خود تبدیل کرده بودم الان می‌توانستم کاری کوچک خودم را شروع کنم.»

او معتقد این که انتظار داشته باشیم با خرید این پکیج‌ها برای خود کسب و کاری راه بیندازیم یا به پول و ثروتی دست یابیم محال است.

برای فریب چه می‌کنند؟
یکی از ابزار‌هایی که این افراد برای فریب مخاطبانشان استفاده می‌کنند تبلیغ زندگی به ظاهر لاکچری خود است. تصویری غیر واقعی از نمایش امکاناتی که اغلب آنها به صورت روزانه یا ساعتی برای تهیه ویدئو‌های تبلیغاتی امانت گرفته می‌شوند. از خانه و ماشین گرفته تا سفر‌های خارجی به صورت اقساطی همراه با تور‌های مسافرتی. یکی از مشاوران املاک در منطقه الهیه می‌گوید خانه‌های مبله و مجهز در مناطق بالاشهر تهران زیاد است اغلب این خانه‌ها توسط اسنفلئونسر‌های اینستاگرامی به صورت روزانه یا ساعتی برای ضبط ویدئو‌های تبلیغاتی اجاره می‌شود و این روند طی سال‌های اخیر افزایش یافته است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   جشن طلاق، عادی سازی برای جدایی

البته فقط خانه‌های لاکچری مورد تقاضای این افراد برای پیشبرد اهدافشان نیست مراکز کرایه اتومبیل بدون راننده هم یکی از مشتریان پرو پا قرصشان همین اینفلوئنسر‌هایی هستند که با تامین ضمانت‌های لازم حاضرند با اجاره خودرو‌های لاکچری خود را در شبکه‌های مجازی به معرض نمایش بگذارند و ادعا کنند مالک این خودرو‌های لوکس هستند.

سفر‌های قسطی برای تولید محتوای جذاب
البته خیلی هایشان برای این که تصویر واقعی تریاز زندگی لاکچری خود در پیج‌های ارزو فروشی شان به اشتراک بگذارند با تور‌های مسافرتی اقساطی سفری به کشور‌هایی مانند مالدیف، دبی، ترکیه و … می‌کنند و با استوری‌ها و تصاویری که به اشتراک می‌گذارند و دلبری‌هایی فضای مجازی چند برابر پول این سفر‌ها را به جیب می‌زنند.

منبع: روزنامه همشهری

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *