میلینگ دندانسازی چیست؟

دستگاه میلینگ دندانسازی یک دستگاه برش می باشد که از سیستم CAD/CAM استفاده می کند. از دستگاه میلینگ برای تراش تاج ها، بریج ها، اینله و آنله، روکش های ونیر، دندان مصنوعی، فریم، گایدهای جراحی، اباتمنت و ایمپلنت و مواردی دیگر از موادهایی مانند سرامیک، زیر کونیا، آلیاژها، رزین دندانسازی، CoCr، تیتانیوم طراحی و ساخته شده اند.

 با افزایش تقاضا برای مراقبت از دندان ها انتظار می رود که حجم کار تکنسین های دندانپزشکی افزایش یابد. دستگاه میلینگ دندانسازی که پردازش پروتزها را به صورت خودکار انجام می دهد و حجم کار تکنسین ها را نیز کاهش می دهد، بدون شک یکی از تجهیزات مورد نیازی می باشد که تقاضای آن هر روزه بیشتر می شود.

 

انواع دستگاه میلینگ دندانسازی

  1. میلینگ خشک ، رزین دندانسازی (Dry)

این یک روشی است که در طول پردازش از آب یا خنک کننده استفاده نخواهد شد. ابزارها با قطر کوچک در محدوده 0.5 میلی متر را می توانند برای برش مواد عمدتا نرم(زیرکونیا، رزین دندانسازی، PMMA و غیره) استفاده کرد که امکان مدل سازی و پردازش دقیق را فراهم خواهد کرد. از سوی دیگر هنگام برش مواد سخت به دلیل معایبی مانند شکستگی و طولانی تر شدن زمان ماشین کاری اغلب از ابزارهایی با قطر کم استفاده نخواهد شد.

  1. میلینگ مرطوب (Wet)

 یک روشی است که در آن از آب یا خنک کننده در حین فرآوری برای سرکوب گرمای اصطکاک در حین پرداخت استفاده می شود. این عمدتا برای پردازش مواد سخت (زیرکونیا، شیشه-سرامیک و تیتانیوم) استفاده خواهد شد. موادهای سخت تر به دلیل استحکام و ظاهر زیبایی شناختی بیشتر مورد تقاضای بیماران قرار می گیرند.

  1. روش ترکیبی خشک/مرطوب (Dry/Wet)

این یک مدل با کاربردی دوگانه است که با هر دور روش خشک و مرطوب سازگار می باشد. در حالی که مزیت این است که می تواند موادهای مختلفی را با یک دستگاه پردازش کند، اما این مزیت را دارد که در زمان تغییر از پردازش مرطوب به پردازش خشک مثل تمیز کردن و خشک کردن دستگاه، زمان غیر مولد را متحمل خواهد شد.

 

انواع پرینتر فروزن

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ایربگ خودرو چگونه کار می کند! + فیلم

1.  Phrozen Sonic Mini 8K Resin 3D Printer

پرینتر فروزن سه بعدی رزینی LCD مدل Sonic Mini 8K شرکت پرینتر فروزن با رزولوشن 8K و دقت چاپ 22 میکرون با 1152 ppi

    ابعاد چاپ: 16.5 در 7.2 در 18 سانتیمتر

    دقت چاپ استثنائی 22 میکرون

    رزولوشن فوق العاده 8K

 

2.  Phrozen Sonic Mighty 8K Resin 3D Printer

جدیدترین شاهکار شرکت پرینتر فروزن با رزولوشن فوق العاده 8K و صفحه چاپ 10 اینچ مدل 2022 Phrozen Sonic Mighty 8k

    صفحه چاپ مونوکروم 10 اینچی

    ابعاد چاپ: 21.8 در 12.3 در 23.5 سانتیمتر

    دقت چاپ فوق العاده 28 میکرونی

 

3.  Phrozen Sonic Mega 8K Resin 3D Printer

اولین غول بی همتای دنیای پرینتر فروزن سه بعدی رزینی در ابعاد بزرگتر و رزولوشن استثنایی 8K مدل Sonic Mega 8K می باشد.

    ابعاد چاپ: L:33 x w:18.5 x H:40 cm

    صفحه چاپ مونوکروم 15 اینچ با رزولوشن 8K

    دقت صفحه X-Y: از 40 تا 43 میکرون

 

ویژگی های اسکنر داخل دهانی Medit i600

اسکنر داخل دهانی مدیت Medit مدل i600 دارای Scanning Frame یا نرخ اسکن تصویر بالاتر از 35FPS (35 فریم در ثانیه) است. همچنین میزان دقت آن 10/9μm ± 0/98 (میکرومتر) می باشد. تصاویر خروجی این اسکنر داخل دهانی دارای فیلترینگ هوشمند تمام رنگی و 3D (سه بعدی) می باشد. این اسکنر از تکنولوژی 3D full color streaming capture و 3D-in-motion video technology بهره می برد.

در این اسکنر داخل دهانی، داده های اسکن از طریق سیستم نوری جدید به طور واضح و شفاف منتقل می کند. محدوده اسکن Scan area در این اسکنر داخل دهانی مدیت Medit مدل i600 برابر با 13×15 میلی متر است.

 

تعداد محورهای دستگاه میلینگ دندانسازی

در حال حاضر دو نوع میلینگ چهار محوره (XYZA) و پنج محوره (XYZAB) در بازار وجود دارد. بزرگترین تفاوت بین این دو در منطقه ای است که نمی توان آسیاب کرد.

 در میلینگ های پنج محور از نظر تئوری نباید مکانی داشته باشد که امکان آسیاب وجود نداشته باشد، اما با توجه به مسیر مته وارد شده و موقعیت هولدر هنوز نقاطی وجود دارد که نمی توان آن هارا آسیاب کرد؛ اما برد نسبتا کم است کوچک و کمتر از آندرکات می باشد. این محدودیت مستقیما به نشانه های بالینی متفاوتی منجر خواهد شد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله

 بیشتر پروتزها باید قطر محل قرارگیری خودشان را داشته باشند و نباید زیر بریدگی داشته باشند. تنها پروتز چهار محوری که ممکن است تراش خورده نشود، بریج با قطر بلند و راهنماهای چندگانه ایمپلنت می باشد.

میلینگ دندانسازی بخشی از محصولات دسته بندی CAD CAM  دندانپزشکی است. در دسته بندی کد کم لیست محصولات اسکنر داخل دهانی، کوره لابراتوری، اسکنر لابراتوری و… را مشاده می کنید که همگی آن ها نیز مکمل یکدیگر می باشند.

کدام دستگاه میلینگ دندانسازی بهتر است؟

بهترین دستگاه میلینگ دندانسازی دستگاهی می باشد که بتواند نیازها را کامل و درست برآورده کند. اگر شما یک کلینیک دندانپزشکی دارید ممکن است که یک میلینگ مرطوب یا خشک نیازهای شما را کامل برآورده سازد، در حالی که اگر از آزمایشگاه دندانپزشکی هستید ممکن است ماشین میلینگ خشک برای شما بهتر باشد.

دلایل نیاز به ماشین میلینگ دندانسازی

اگر دوست دارید که دیجیتالی شوید، اولین تجهیزاتی که نیاز دارید اسکنر داخلی دهانی می باشد، دومین دستگاه که باید به آن توجه کنید میلینگ دندانسازی است. اگر ما اسکنرهای دندانی را نقطه شروع تحقق یک طراحی کامپیوتری و فرآیند ساخت کامپیوتری بدانیم، ماشین های فرز دندان را می توان لازمه تحقق این فرآیند دانست. آزمایشگاه ها و مطب های دندانپزشکی میلینگ برای ساییدن و آسیاب کردن مدل های دندان های سه بعدی که توسط اسکنرهای دندانی ایجاد شده اند نیاز دارند.

از ملینگ دندانسازی تا رزین دندانسازی،پرینتر فروزن،اسکنر داخل دهانی

  • بهبود راندمان کاری:

هزینه تکنسین های دندانپزشکی خوب برای ترمیم با دست بسیار بالا می باشد. خبر خوب این است که با گردش کار دندانپزشکی دیجیتال، آزمایشگاه های دندان پزشکی می تواند کارهای بیشتری را با زمان و نیروی انسانی کمتر به پایان برساند که می تواند کارایی کار را به شدت بهبود بخشد و هزینه کار را کاهش دهد.

دقت بسیار مهم است، زیرا ترمیم نامناسب می تواند در دراز مدت به دندان آسیب برساند. اگر روکش دندان به درستی قرار نگیرد می تواند بین ترمیم و دندان آماده شده یک فاصله ای ایجاد کند و احتمال پوسیدگی یا عفونت را افزایش دهد. دقت میلینگ معمولا حدود 10 تا 50 میکرومتر است که می تواند تناسب عالی ترمیم را تضمین کند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   شمار دریافت کنندگان وام ودیعه مسکن به بیش از ۴۴۵ هزار نفر رسید-مجله بپز نپز

فرآیندهای تولید پروتزها به روش سنتی می تواند چندین روز یا حتی هفته ها طول بکشد، در حالی که یک دستگاه میلینگ می تواند مدل خام ترمیم ها را در چند ساعت ایجاد کند؛ به این معنی می باشد که شما می توانید دندان های ترمیم را سریع تر برای بیماران تهیه فرمایید در نتیجه می تواند رضایت آن ها را از خدمات شما افزایش دهد.

قیمت دستگاه میلینگ دندانسازی چقدر است؟

قیمت دستگاه میلینگ دندانسازی مانند سایر محصولات به ویژگی ها و کاربردهای آن بستگی دارد. توانایی ساخت انواع پروتزهای دندانی، میزان دقت دستگاه، تعداد محورهای حرکتی، قابلیت ارتقا و آپگرید نمودن دستگاه و… از جمله مواردی می باشد که روی قیمت این دستگاه ممکن است تاثیر بگذارد.

نکاتی هنگام خرید میلینگ

  • کیفیت بالا و هزینه مناسب
  • گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده
  • تعداد محور های دستگاه
  • توانایی ساخت انواع مختلف پروتزهای دندانی
  • سازگار با انواع بلنک ها

نکات مهمی که در خرید دستگاه میلینگ دندانسازی باید به آن توجه داشته باشید:

  • داشتن یک قیمت مناسب با توجه به کیفیت و کارایی دستگاه
  • داشتن کارت گارانتی و خدمات پس از فروش
  • داشتن 4 یا 5 محور حرکتی
  • دقت بالای محصول
  • دستگاه مورد نظر توانایی ساخت انواع مختلف پروتزهای دندانی را داشته باشد.
  • قابلیت استفاده از انواع مواد اولیه
  • قابلیت استفاده از انواع متریال به شکل دیسک و بلوک

 

شرکت دنتکم متخصص در تجهیزات دندان پزشکی دیجیتال

تماس: 09127848049

پایان رپرتاژ آگهی

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *