به گزارش خبرنگار بپزنپز، عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی امروز در نشست خبری با تاکید بر پیگیری مطالبات صنفی این انجمن از دولت چهاردهم اظهار داشت: بازرگانان تلفن با سختی زیادی، کالای مرغوب را خریداری و وارد کشور می‌کنند و با چالش‌های تخصیص ارز مواجه هستند. این در حالی است که حجم بازار موبایل ایران حدود ۳ میلیارد دلار است.

 

وی یادآور شد: در نامه اخیر انجمن به رییس‌جمهور منتخب صرفاً مطالبات صنفی را دنبال کردیم و اهداف سیاسی نداشتیم. ما به دنبال شفافیت هستیم و امیدواریم در دولت جدید شاهد شفاف سازی در بازار تلفن همراه باشیم. به گونه‌ای که همه بدانند که چه اتفاقی در این بازار می افتد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ضلع جنوبی زیرگذر گویم زیر بار ترافیک می رود

 

اسدی با اشاره به اینکه آرزو می کنیم در آینده تلفن همراه با کیفیت و به روز و با فناوری جدید، در کشورمان تولید شود، افزود: متاسفانه آیفون ۱۴ و ۱۵ با روش های غیررسمی وارد کشورمان می‌شود و با راهکارهایی، فعالسازی و قابل استفاده می‌شود. این در حالی است که دولت از منابع درآمدی در حوزه گمرکی و سود بازرگانی واردات این گوشی‌ها بی بهره است.

 

در ادامه این نشست، سید حسین سادات حسینی، رییس اتحادیه مخابرات تهران بیان داشت: ۷۰۰ شرکت واردکننده در صنف تلفن همراه و تبلت داریم. متاسفانه این شرکت ها در ماه‌های اخیر با تعدیل نیرو مواجه شده اند و مشکلات اقتصادی دارند. چراکه الگوریتم تخصیص ارز، همه معادلات شرکت های واردکننده را برهم زده است. بسیاری از شرکت ها در صف تخصیص ارز هستند اما خبری نیست.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   تداوم ریل گرانی قیمت مسکن پایتخت

 

اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی نیز در پاسخ به سوالی درباره تخصیص ارز به شرکت‌های واردکننده تلفن همراه گفت: از اول فروردین سابقه شرکت‌ها باز شده و حدود ۵ ماه است که در صف تخصیص ارز هستند. البته هنوز ارز اسفند ماه سال ۱۴۰۲ هم تخصیص نیافته است.

 

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *